Monstrul culorilor – dezvoltarea inteligenței emoționale

Dificultate

Mediu

Vârstă Copii

5-10

Durată

5-60 min

Numărul de Copii

1-30

Locul desfășurării

Indoor | Outdoor

Materiale necesare

Cartea Monstrul Culorilor

Noua generație de copii ne-a adus provocarea de a descoperi și integra în sala de clasă activități menite să dezvolte inteligența emoțională.

Astăzi vă prezint cartea Monstrul Culorilor de Anna Llenas de la editura Nomina.

Vezi povestea in engleza chiar aici.

Acest material e o“poartă” spre lumea emoțiilor și activităților care vin către copii pentru a cunoaște emoțiile și a se cunoaște mai bine pe sine – mai exact: ce se întâmplă cu corpul lor când sunt furioși? suntem mereu fericiți? ce emoție resimt atunci când îmi e frică de ceva? ce este calmul? simt și alți copii aceleași emoții?

Cartea ne prezintă emoțiile principale, asocierea lor cu o culoare și senzația de a avea sentimentele ca un mixer.

Twinkl Romania aduce un grozav pachet cu activități, astfel doar trebuie să vă comandați cartea și să porniți la drum.

Eu am ales pentru elevii mei de 5-6 ani să citim împreună cartea și ulterior folosind materialele de la twinkl să identifice emoția pe care simt atunci, la curs și să pună în cuvinte ceea ce îi face să aibă această emoție în corp. Pentru unii a fost foarte simplu și plăcut, iar pentru alții .. o adevărată provocare.

Au continuat cu coloratul monstrului și a fost foarte interesant să remarc cât galben e la unii copii (veselie), dar cât roșu e la alții (furie). E foarte plăcut de observat cum în interior suntem atât de diferiți, cum simțim diferit și trăim diferit chiar și aceeași experiență. E bine să le arătăm și copiilor că nu suntem construiți la fel, deși avem cu toții 2 mâini și 2 picioare și ne asemănăm.

Am făcut jocuri de rol folosind head band-urile, am lucrat grafismele și am profitat de foile cu contur cu mosntruleți pentru o activitate de matematică.

Pentru elevii mai mari există inclusiv template pentru scriere creativă.

Inteligența emoțională reprezină:
– auto-cunoaștere, înțelegere mai bună a propriilor emoții, auto-conștientizare, auto-analizare a stărilor proprii, auto-motivare;
– auto-control, gestionarea cât mai eficientă a propriilor emoții;
– empatie și conștiință socială, observarea emoțiilor altor persoane;
– gestionarea cu succes a relațiilor cu ceilalți, folosindu-ne de ceea ce știm despre emoții;

Vezi aici ce alte activități poți integra în jurul acestei povesti:

Începe dezvoltarea emoțională a propriului copil sau a elevilor tăi cu această carte și activitățile recomandate mai sus.

Cu bucurie,

Profesoara de joaca

Te-ar putea interesa și...