În sala de clasă se crează bucuria învățării. Predarea interactivă e despre cum putem transpune o lecție și cum putem atinge obiectivele propuse prin activități de joacă care implică elevul și nu îl ține în bancă cu foaia și creionul în mână.
Astăzi vă recomand achiziționarea roții LUSTIGT de la Ikea. Cu doar 99 de lei vă aduceți în sala de clasă un materiale care poate fi personalizat, practic o bază de joacă care poate fi schimbată în funcție de nevoie. Roata nu a mai fost în stoc de muult timp, dar am reușit săptămâna trecută să mai plasez o comandă reintrând în sotc și asta m-a inspirat în a vă arăta câte activități putem face cu o roată a norocului.
Roata este realizată din lemn, chiar pot spune că e foarte calitativă. Are 24 de fâșii. Vă arăt mai multe activități pe care le-am realizat eu și colegele mele de la Activity și vă scriu și câteva idei pe care le am pentru perioada următoare.
1.Să realizăm roata împreună ca activitate de recapitulare. Le-am solcitat elevilor mei ( 7-8 ani ) să scrie scurte provocări pentru a completa roată și a ne juca împreună la final.
2. Am realizat eu o roată cu provocări de SPEAKING ținând cont de nivelul elevilor. La momentul respectiv avem 7 copii în sala de clasă și 2 acasă, astfel jocul s-a potrivit cu ușurință și în variantă hibrid.
3. Am folosit fotografii/ flash cards cu vocabularul pe care îl studiem.
4. Roata rămâne goală ( nu lipim biletele, nu lipim fotografii ) și ne folosim de aceasta pentru numere (1-24) și pregătim separat pe o foaie / un document pe care îl putem proiecta pe tablă, provocările.
De exemplu:
- Jump în one leg
- Sing a song
- Dance like a monkey
- ….
- …
Copilul va roti roata și va îndeplini provocarea din dreptul numărului.
5. Putem folosi roata și pentru afișarea de cuvinte. De exemplu, eu am folosit-o pentru recapitularea regulilor de la THE PLURAL OF THE NOUNS. Copiii învârteau roata, citeau cuvântul, îi spuneau formă de plural și explicau regula care se aplică.
Am folosit-o așa și pentru SUPERLATIVE AND COMPARATIVE punând adjective pe care copiii le transformau și le foloseau în propoziții: funny, smart, good, etc.
6. Putem folos roata pentru numele copiilor. Avem sarcini pe parcursul orei sau pe parcursul zilei și putem lăsa roata să decidă cine face această sarcină. De exemplu, e nevoie de ceva de la secretariatul școlii. Învârtim roată și copilul care este ales de roată va face sarcina respectivă.
7. Acasă putem folosi roată pentru a alege o rutină de seară: povestim despre un moment fericit de astăzi / povestim despre ceva ce am învățat în ultima lună / ne dăm o îmbrățișare / mâncăm popcorn / comandăm pizza.
8. În sala de clasă putem folosi roată să decidă dacă e zi cu teme sau fără teme .. va puteți imagina pentru câteva secunde ce emoții le-ar trece copiilor în acele câteva secunde în care se învârte roată? haha!
9. Colega mea, Laura, preferă roata norocului varianta online pe care și-o personalizează după nevoie și o proiectează pe tablă în sala de clasă. Această variantă este GRATUITĂ.
Ea folosește wordwall pentru asta.
Dacă simți că articolul te-a ajutat, îmi poți lăsa un comentariu.
Dacă crezi că îi poate ajută pe alții, îi poți da un share.
Cu multă pasiune pentru predare,
Profesoara de joacă