Touch the .. GAME – Ore De Engleză Predate Interactiv

Astăzi va prezint un joc pe care îl puteți juca cu ușurință cu elevii de la 2 până spre 18 ani.Vă prezint principiul jocului, extrem de simplu, provocându-va creativitatea în a găși lecții potrivite și moduri în care să jucați jocul.

Aceste este un joc dinamic menit să vizeze recunoașterea cuvintelor/indicațiilor transmise copiilor.

Se introduce acțiunea „TOUCH” – a atinge și vocabularul ( este potrivit pentru lecțiile de recapitulare după ce elevii deja cunosc vocabularul.

Se pregătesc afișe/ fișe mari cu fotografii /cuvinte care se așază în toată clasa – pentru elementul dinamic.

La capitolul NUMBERS am laminat baloane cu numerele și le-am prins pe un perete. Le spuneam copiilor: „touch FIVE”, „touch ELEVEN” și aceștia fugeau și atingeau numărul numit.

Jocul presupune atenția copilului și câteva clipe în care caută să își traducă numărul și să îl asocieze cu cifra pe care va urmă să o atingă.

La capitolul COLOURS am pus fișele în întreaga sală de clasa, unele la vedere și în locuri accesibile, altele în locuri în care ajung mai greu copiii … va dați seama ce s-au distrat. Am și atașat că suport VIDEO aceste două activități.

Vezi cum am jucat acest joc aplicat la lectia NUMBERS, elevi de 5-9 ani:

Vezi cum am jucat acest joc aplicat la lectia COLOURS, fetita din videoclip avand 3 ani:

Va întrebați acum probabil… cum să joc acest joc cu elevii mai mari?

Oooo.. câte idei și variante sunt.

Spre exemplu:

1) Când predăm cei 5W și 1H ( when, where, what, who, why, how ), le explicăm copiilor că atunci când întrebarea cuprinde WHEN răspunsul va fi mereu un cuvânt legat de time/ duration, că atunci când întrebarea cuprinde WHO răspunsul va curpinde o persoană, etc.

Puteți pune în sala de clasă foi A4 ( măcar 20 de variante ) cu cuvinte care să exprime un loc, o persoană, timp, un motiv ( posibile raspunsuri la intrebari cu 5W si 1H) :

A CAT, AT THE BEACH, TODAY, 2 HOURS, THIRSTY, FLOWER, BEAUTIFUL, JUMPING, etc

iar profesoara va pune întrebări a căror posibile răspunsuri se află pe afișe. De exemplu: HOW are you feeling today? iar elevul va atinge un posibil răspuns: THIRSTY sau WHERE are you going in 2 weeks? și copilul va atinge AT THE BEACH / sau un afiș care cuprinde un posibil răspuns, adică un loc (place), pot fi chiar mai multe variante pentru a le oferi copiilor ocazia de a alege din mai multe raspunsuri potrivite.

2) La o lecție de fixare și consolidare a cunoștințelor pentru timpurile verbale: PRESENT SIMPLE, PRESENT CONTINUOUS, PAST SIMPLE putem alege verbe pe care le scriem la cele 3 timpuri, unul pe câte o foaie: PLAY/ PLAYS, PLAYING, PLAYED. Le vom lipi în sală, împreună. Profesoara va spune propoziții unde acțiunea lipsește, iar elevul va căuta în sala verbul potrivit și va atinge foaia cu timpul verbal corect.

De exemplu: We __ in the park right now. –> copilul poate alege verbul PLAY și va atinge fișa cu „PLAYING„. Profesoara poate cere să spună propoziția cu verbul la present continuous și atunci va vedea dacă potrivește corect și verbul”to be”, chiar îl putem întreba de unde și-a dat seama că acesta este timpul verbal corect pentru a vedea dacă asociază expresia de timp „right now” cu timpul Present Continuous care ne ajută să exprimăm ceea ce facem în clipa în care vorbim.

Cu entuziasm,

Profesoara de joaca ( Mafteiu Ioana )

Te-ar putea interesa și...