Cel mai îndrăgit joc din vremea lockdown-ului, când afterschool-ul s-a mutat online, este:
Mă gândesc la un număr…
Este un joc pe care îl jucăm și acum, live, fiind la fel de potrivit pentru fixarea noțiunilor matematice de bază: mai mic decât, mai mare decât, par, impar.
Cum se joacă?
Conducătorul primei runde se gândește la un număr. ( îl poate scrie pe o foaie pentru a se verifica la final ).
Când este pregătit, va spune grupului : „Mă gândesc la un număr …„
- Puteți stabili de la început concentrul ( 0-20 | 0-31 | 0-100 ) sau va fi comunicat de fiecare copil: „Mă gândesc la un număr între 0 și 100..„
Patricipanții vor pune întrebări pentru a ghici numărul. Vor ridica mână și conducătorul va alege.
Întrebările de bază sunt:
Este mai mic decât … ?
Este mai mare decât … ?
Este între …. și …. ?
Este par?
Este impar?
Când se strâng suficiente informații, participanții pot începe să ghicească spunând: Este numărul … ?
Se poate stabili un număr minim de intrebări de bază până se poate folosi întrebarea care vizează un anumit număr.
Participantul care ghicește numărul va fi conducătorul urmatoarei runde.
De ce sa preiei acest joc?
- Este un mod interactiv de fixare a noțiunilor matematice.
- Poate fi implicată întreaga clasă de elevi;
- Îmbunătățește atenția și concentrarea;
- Ajută elevii să folosească mintal axa numerelor, învâțând cu ajutorul indicilor să caute numărul potrivit pentru a fi ghicit;
- Sporește gradul de înțelegere și participare activă a elevilor;
Se poate juca la orele online?
DA, cu ușurință.
Se poate juca cu întreaga clasa sau se pot crea breakout rooms pentru acest joc.