Știm cu toții, noi profesorii de limba engleză, că o dată ce ajungem la Past Simple se instaurează o ceață densă în mintea elevilor noștri. Ai trăit asta cel puțin o dată în cariera ta, am dreptate?
De când am devenit profesoară de engleză mi-am propus să identific provocările învățarii limbii engleze și să le transform în bucurii și lecții distractive.
Așadar am ajuns la Past Simple cu grupa mea unde am elevi de clasa a IV-a și a V-a… deja adolescenți. Spun asta pentru că nu mai e atractiv orice joc sau orice activitate, s-au activitat senzorii de adolescent și totul trece prin mai multe filtre, iar eu trebuie să fiu mai atentă atunci când aleg materialele și planific lecția.
Ca să aduc în sala de clasa JOY FACTOR-ul (voi face un articol special despre asta) am invenitat un cântec folosind trecutul lui TO BE și l-am scris pe tabla. Deja am văzut cum le străluceau ochii după primul vers. Mă întrerupeau să mă întrebe când ar putea să înceapă să scrie chiar ei, atât de încântați erau.
Atmosfera a fost de vis, iar cel mai tare moment a fost atunci când și-au ales un ritm pentru cântec… vă las mai jos un videoclip cu Amalia:
De ce să predai Past Simple printr-o activitate de compunere a unui cântec?
E muuult mai distractiv să implici elevul în procesul de învățare, să îi oferi ocazia să fie el, informația și hârtia, să poată să te întrebe la nevoie atunci când nu poate pune el informația în ordine, să savurați împreună rezultatul, greșelile și să învățați conștient, nu mecanic.
În acest caz, copiii s-au concentrat mai mult asupra ideii de a scrie un cântec, engleza a fost doar “o unelată” în acest proces de creare.
Cântecul meu:
I was in bed 6 hours ago
I was in the car 4 hours ago
I was in my classroom 1 hour ago
Now I am at Activity!
I was in Arad 3 days ago
I was at Iulius Town 2 days ago
I was at my friend’s new house 1 day ago
Now I am at Activity!
I was in the park on Friday
I was in my garden on Saturday
I was in my son’s playroom on Sunday
Now I am at Activity!