Profesorii de engleză, mai ales cei care lucrează cu preșcolari și școlari mici, știu că o dată cu purtarea măștii ne-am pierdut una dintre super puteri. Cel puțin eu așa simt. Sunt o persoană extrem de expresivă și de multe ori nu e nevoie să vorbesc, poți citi direct pe chipul meu.
Am învățat să mă descurc cu masca și să folosesc mai mult corpul, în loc de mimica feței.
A venit momentul predării lecției emoțiilor în rândul elevilor mei de 3-4 ani… lecție care se baza extrem de mult pe folosirea emoțiilor, mimarea acestora. M-am reinventat.
Astăzi vă arat câteva dintre activitățile pe care le-am ales la acest capitol:
1.Fotografii cu Ioana
Dacă nu pot vedea ceea ce e sub mască LIVE, pot face asta într-un alt mod. Mi-am făcut poze exprimând cele 6 emoții alese pentru prima oră, le-am dezvăluit treptat, iar copiii au fost extrem de încântați. Erau atât de captați și studiau fiecare detaliu: “Ioana, ce ridicate îți sunt sprâncenele. Chiar ești surprinsă.”
Au ieșit pe rând la tabla și au denumit cum se simte Ioana.😄
2. Am modelat emoțiile cu plastilină
Am ales o activitate practică la ora de engleză ca un moment de relaxare și un prilej minunat de a merge și a discuta cu fiecare copil. Planșele sunt e pe Twinkl și pot fi descărcate aici: https://www.twinkl.com.cn/resource/emoii-planete-pentru-modelajul-cu-plastilin-ro-dec-4
Atenție: Este important să laminați planșele pentru a le putea refolosi.
M-am plimbat printre copii și le-am adresat întrebări: Ce emoții faci acum? Mă ajuți să repetăm împreuna de 3 ori. Dacă o persoană primește un cadou, cum se simte?
Am reusit astfel sa repet cu fiecare copil emoțiile introduse la oră.
3. L-am introdus pe RoboBobo
Robotelul RoboBobo este alături de mine din primul an ca profesor de engleză. Elevii mari își amintesc și acum cu drag rutina de la orele de engleză cu roboțelul Lego.
Orele de engleză pe care le predau sunt bazate pe rutine bine definite și cunoscute de copii. Voi scrie un articol special și despre asta.
O rutină pe care eu o ador este ca la începutul orei să spunem cum ne simțim astăzi cu ajutorul lui RoboBobo.
“Today I feel angry because… m-am certat cu prietenul meu”.
Sau cea mai des auzita “ Today I feel excited because .. am venit la ora de engleză și îmi era dor de tine”.
Roboțelul este descărcat de aici: https://drive.google.com/file/d/0B86bxhFxYKGzTm8xX2lSZ1dvb1E/view
Printat și laminat ulterior. Stă mereu pe tabla și dacă cumva uit de el, își amintesc copiii.
4. Jocul emoțiilor puse pe spate
Un mod interactiv de a fixa noțiunile invățate este acest joc. Este nevoie de o fotografie cu emoția. Ea va așezată pe spatele unuia dintre elevi. Acesta nu va vedea ce emoție este așezată și va fi ajutat de colegi pentru a o ghici. Cum? Simplu. Copilul se rotește o dată în fața colegilor, timp în care aceștia vor vedea emoția. Când ajunge în pozția inițiala – cu fața spre colegi – aceștia vor imita emoția. Elevul va fi atent la colegi și va denumi în limba engleză emoția care e exprimată de colegi.
5. Învățarea cu ajutorul cantecelor
Una dintre cele mai utile unelete în predarea vocabularului în rândul preșcolarilor este folosirea cântecelelor.
Ador cântecelul “If you are happy” pentru că implică și corpul, iar de-a lungul timpului am văzut cât de ușor este pentru unii copii să memoreze cuvintele atunci când sunt puse în versuri.
Link-ul cântecelului: https://www.youtube.com/watch?v=l4WNrvVjiTw
Sper ca articolul de astăzi să vă fie cu folos. Să aduceți în sala de clasă bucuria învățării prin bucuria voastra de a preda și de a fi acolo.
Cu entuziasm,
Profesoara de Joacă