Gradinita si Afterschool-ul PERFECTE

Oh.. da. Ti-am atras atentia si probabil ai dat click crezand ca astazi voi recomanda o super institutie care insfarsit le face pe toate si raspunde nevoilor copiilor si parintilor neavand nicio imperfectiune.

Stiti ca sunt o persoana atipica si bineinteles ca scriu despre lucruri atipice. Stiu ca vocea mea din mediul online e tot mai auzita si vreau sa profit de acest beneficiu aducand in debzatere teme care sa fie cu folos urmaritorilor mei prin a oferi o alta perspectiva din care eu nu am mai vazut sa existe blog-uri si aici ma gandesc la rolurile meu de director educational si fondator de institutie educationala privata, nelasand deoparte ca sunt mama si profesor. E o combinatie interesanta.

Trecand la subiectul acestui articol incep prin a spune ca de cateva luni tot postez si vorbesc pe story despre asteptarea perfectiunii si a unei colaborari extraordinare in relatia cu institutia privata aleasa pentru copil. Scriu acest articol sperand sa le fie de folos atat parintilor, cat si managerilor de instutitii private.

Incep prin a spune ca nu exista nicio instutie perfecta niciunde in lume si nici nu va exista vreodata. Chiar daca poate stiti asta, va intreb daca constientizati asta cu adevarat daca sunteti in postura de clienti.

Vreau astazi sa va ofer cateva instrumente care sa va fie de folos in a gasi locul cel mai potrivit pentru familia voastra, nu LOCUL PERFECT. Candva Alin, sotul meu, care se ocupa de marketing-ul de la Activity, folosea aceste 2 cuvinte considerandu-le foarte atractive pentru parinti .. si sincer, avea dreptate, chiar atrageau multi clienti. Noroc ca am inceput sa analizez cu ochi de psiholog textele lui si am realizat ca aceste cuvinte vand o iluzie sau atrag un client pentru o iluzie si am discutat si am schimbat aceste cuvinte cu altele mai potrivite legate de viziunea noastra actuala.

Cel mai bun exercitiu de facut in FAMILIE este luarea unei foi si inceperea unei discutii intre mama si tata cu scopul de a identifica 3 ( maxim 5 ) lucruri la care tin cel mai mult in colaborarea cu gradinita sau afterschool-ul pentru fiecare copil. Este important sa faceti acest exerctiu constient si sincer. Poate fi important: sa fie deschis pana la 18:00 / sa coste sub 1200 de lei / sa aiba camere video / sa aiba curte / sa aiba bucatarie proprie sau optional de engleza inclus.

Eu am schimbat recent gradinita lui Chris ( 4 ani ) si am ales sa impartasesc lista pe care am creat-o si in baza careia am ales noua gradinia: 1. un loc care pune accent pe EQ-ul copilului ( vorbit calm, ajutor in verbalizarea emotilor, nu se striga la copii, le este dat voie sa planga, primesc imbratisari ) // 2. stau foarte mult afara intr-o curte mare si dotata // 3. fac sport zi de zi // 4. exista un leader / manager educational care supervieaza activitatea didactica // 5. suntem informati cu claritate despre ce se intampla la gradinita ( poze, informatii, feedback ) & copilul este evaluat anual cognitiv si psihologic;

Nu a contat ca e in alta localitate, ca facem 45 de minute pe drum, ca au reguli foarte stricte pe partea de sanatate, ca nu e renovata, nu are camere, ca nu se scad absentele … pentru ca stiu ca nu exista un loc perfect si am plecat cu lista de mai sus la drum si am ales tinand cont de nevoia noastra ca familie pentru Chris. Atunci cand ceva ne va nemultumi, ne vom aminti ca institutia aleasa intruneste punctele mari pentru care am ales-o si ca nu exista o alta institutie perfecta.

Ca sa vedeti cat de importanta e aceasta lista … diferenta intre ce am cautat pentru Chris si Nicholas e uriasa. Lista pentru Nicholas fiind aceasta: 1. sa fie in acelasi loc cu Chris ( nu pentru ca nu am putea avea 2 drumuri dimineata, ci pentru acel mic confort emotional ca sunt impreuna, se intalnesc prin gradinita ) // 2. sa aiba o educatoare competenta si empatica ( educatoarea lui este educatoare la cresa in aceeasi institutie de 12 ani ) // 3. sa stea foarte mult afara // 4. sa fie lasat sa planga, dar sa fie tinut in brate sau sa fie un adult care sa ii ofere un mediu sigur emotional // 5. sa primim poze de la gradinita;

Ce ajuta foarte mult in familiei cand alegeti sau schimbati gradinita sau afterschool-ul:

  • Vizitarea instutiei in timpul programului ( cautati sa simtiti energia copiilor, uitati-va in ochii lor, vedeti cum se simte corpul lor, cautati sa va conectati cu energia locului);
  • Intelegerea „misiunii institutiei” care este o fraza lunga care exprima in cuvinte simple si clare ce se intampla in acel loc ( se pune accent pe inteligenta emotionala, pe un mediu cald, pe un program sportiv care completeaza programul de scoala, etc );

Cel mai bun exercitiu pentru MANAGERI este sa verifice periodic daca misiunea institutiei mai este de actualitate sau s-a schimbat ( verifica mereu cu angajatii, elevii, clientii ), iar daca nu aveti o misiune definita e nevoie sa pui asta pe lista de TO DO la urgente si de la urmatoarea intalnire de prezentare a programului educational sa fie introdusa chiar la inceput. Misiunea trebuie afisata la intrarea in institutie si cunoscuta de toti angajatii. Ea coordoneaza indirect activitatea institutiei cu scopul de o onora.

In concluzie, cred ca e nevoie ca fiecare familie sa stie ce isi doreste cu claritate in formarea copilului lor inca dinaintea primei vizite la gradinita si afterschool. Lista poate avea mici modificari, dar familia are nevoie de discutia de mai sus. Gradinita si Afterschool-ul nu se aleg dupa mobila, dupa marimea curtii, dupa discursul oferit de manager sau persoana care face vizita, aceasta sunt plusuri care aduc clarificare. Nu exista o instutie perfecta unde sa nu exista minusuri. Important e ca institutia sa raspunda listei familiei, iar peste celelalte treceti impreuna cu intelegere, comunicare ( cu blandete ) si rabdare.

EXTRA – situatii pentru care parintii au renuntat la colaboararea cu Activity:

  1. Pentru ca folosim Kinderpedia si are prea multe erori; ( pe lista lor ar fi fost necesar in cele 5 puncte ca e important cum se comunica cu familia: pe ce platforma, etc )
  2. Pentru ca nu se scad zilele in care copilul absenteaza ( lucru comunicat de la prezentare si precizat in contractul semnat de parinti; din nou .. daca exista lista facuta sincer si clar, nici nu am mai fi inceput colaborarea si nu am mai fi intampinat probleme )
  3. Pentru ca au fost nemultumiti de comunicare ( in Activity parintii nu primesc numerele de telefon ale profesoarelor si nici nu au o persoana de contact la care pot suna toata ziua, astfel sunt redirectionati catre aplicatie; venind de la gradinite private cu ale moduri de functionare ( spre exemplu nr de telefon de la doamna X la care sunau si imbraca copilul si parintele nu era nevoit sa astepte ) gasesc provocator sistemul nostru in care promovam ca profesorii au nevoie de timpul lor acasa unde sa nu fie deranjati pentru situatii care le creaza si mai mult stres – aici parintele e nevoie sa stie ca e in cautarea unei institutii unde se investeste multa energie in comunicarea directa si exista disponibilitate aproape non stop pentru comunicare la telefon )
  4. Pentru ca e scump transportul scoala – afterschool ( asa e, chiar au drepatate, e scump pentru distanta pe care o avem, dar de peste 1 an nu gasim un colaborator cu o oferta mai buna, dar la fel de sigur si serios )

Nu exista locul perfect pentru copilul tau, dar sunt sigura ca poti gasi locul potrivit pentru el.

Te-ar putea interesa și...